introductie week - Reisverslag uit Oud Gastel, Nederland van elvera kuystermans - WaarBenJij.nu introductie week - Reisverslag uit Oud Gastel, Nederland van elvera kuystermans - WaarBenJij.nu

introductie week

Door: elverakuystermans

Blijf op de hoogte en volg elvera

21 Juni 2014 | Nederland, Oud Gastel

Hallo allemaal,

Er zijn nu nog geen campers (clienten). We hebben een introductie week. Het is opgebouwd uit spelletjes, cabine tegen cabine. Onze cabine heet cedar en we hebben nog niet gewonnen.
Deze week krijgen we ook cursussen, zoals hoe je je dromen waar moet maken, reanimatie, verzorging, zwemmen, verschillende ziektebeelden, gebarentaal enz. Het zijn lange, maar gezellige dagen.
Ook hebben we les gekregen in til en transsport. We tillen hier campers niet met tilliften, maar gewoon met je spieren. De sterkste gaat bij het hoofd einde staan en de iets minder sterke gaat bij de voeten staan. De sterkste krijgt dan 60% van het lichaamsgewicht op zich. Dan maak je een soort squat beweging en kom weer omhoog. We hebben het op elkaar geoefend en het was echt zwaar. Beth ( meisje uit england) en ik gaan elke dag hardlopen en vervolgens naar de fitness waar we squaten met gewichten om onze boven benen en rug sterker te maken voor wanneer de kampers komen en het is natuurlijk gezellig. En ik leer hier voetballen,basketballen en american football

We hebben hier 23 nationaliteiten dus genoeg talen om te leren. Ik ben nu begonnen met spaans en pools. Het is leerzaam, leuk en je ontmoet er ook weer nieuwe mensen mee.
Daarnaast ben ik ook bevriend geraakt met wat dieren; slangen, spinnen, een stinkdier, een hert, kippen en een soort lama(alkapa’s ofzo iets);D

ik ben ook kennis gaan maken met het ziekenhuisje en heb er een rondleiding gekregen, het ziet er erg goedkoop uit voorAmerika, we hebben zelfs de zelfde weegschalen als in kenia, van die ouderwetse. Maar het Amerikaanse blijft, ze hebben genoeg papierwerk.

Alles wordt hier heel goed geregistreerd. Dat is soms nog wel even wennen. We moeten allerlei formulieren invullen voor dubbelcheck en onze vingerafdrukken achterlaten.
Ook hebben we een cursus bodycheck gehad. Want we moeten straks de campers controleren bij binnenkomst en bij het afscheid op tatoo’s, blauwe plekken en andere dingen. Dit noteer je om jezelf in te dekken als de ouders willen weten waar bijvoorbeeld een blauwe plek vandaan komt. Of moeilijk doen over iets wat de campers al hadden.
In onze cabine staan quotes geschreven en eentje spreekt me wel heel erg aan.
You don’t have to be great to start, you have to start to get great.

Nog maar 3 dagen tot de campers komen!! Zo spannend!
Groetjes

• 21 Juni 2014 - 19:45

Wilma Kuijstermans:

Hoi lieverd,
    Lekker druk bezig met hele leuke leerzame gezellige dingen........wij zijn heel blij dat je het zo naar je zin hebt. Pa is ook heel nieuwsgierig naar de natuur daar dus maak maar veel mooie foto's van de omgeving.
    Ook heel fijn dat je daar lekker kunt sporten.
    Een hele mooie quote Elvera....is helemaal waar. <3
    Geniet er lekker van en laat het maar op je af komen.....komt helemaal goed met de cliënten over 3 dagen.
    Heel veel liefs papa en mama xxx en tot gauw

• 21 Juni 2014 - 21:49

Shady Shokry:

Heeey liefie:)

Mooi om te horen hoe het allemaal gaat.
    Wel interessant al die cursussen.
    Die introductieweek is behalve leuk ook nog eens erg leerzaam.
    Haha die papierwerk blijf je houden, maar wel vaag had dan wel een modernere ziekenhuis verwacht.
    Ach het is het indruk wat telt nu. Je hebt dat nu ook weer eens meegemaakt.
    Ga zo door schat!! Ik vind het ook echt leuk om te horen dat je zo sportief bezig bent en het zo naar je zin hebt.
    Ik weet zeker dat als je clienten komen dat ze helemaal niks tekort zullen komen.
    Doe je best en veel succes!! Neem al je mooie verhalen en foto's mee, want nu ik dit zo lees ben ik steeds elke dag meer benieuwd naar al je belevenissen.
    Houd je goed lief en wees voorzichtig.
    Hoop snel weer wat moois te mogen lezen.
    Love U

PS Really beautiful quote. But to be quite honest... U allready are GREAT!

• 21 Juni 2014 - 22:08

Myrddin:

Heey schoonzuster

Heerlijk om te horen dat je het zo naar je zin hebt
    En dat je je een voelt met de mensen en natuur :D
    Ik mis je wel hoor en je hebt m'n adres toch?
    Vandaag zal ik een brief ri jou sturen!!

XXX hou van jou :) je schoonzus Myrddin.

• 22 Juni 2014 - 09:34

Jaantje Martens :

Jaa

• 22 Juni 2014 - 09:54

Jaantje Martens :

Wij zijn heel blij dat het goed met je gaat. veertje wel spannend allemaal maar dat komt wel goed xx liefs en tot gauw groetjes uit Hoeven Oma Jaantje en Opa Jan

• 22 Juni 2014 - 20:46

Elly:

Spannende tijd voor jou, maar ook weer een mooie ervaring er straks bij
    geniet nog even van de laatste dagen voor dat de drukte echt begint.
    Groeten Henk en Elly